پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 112107
تعرض و تجاوز به حيثيت هيچ کشور و ملتي را جايز نمي‌دانيم
تاریخ انتشار : 1393/01/01
نمایش : 1046

به گزارش پايگاه خبري پيرغار به نقل از سرويس سياسي «فردا»: حضرت آيت‌الله خامنه‌اي رهبر معظم انقلاب اسلامي صبح امروز(سه‌شنبه) در جمع فرماندهان ارتش و دست اندرکاران نمايشگاه دستاوردهاي ارتش با ابراز خرسندي از پيشرفت مشهود در سراسر ارتش، «توأم شدن علم و عمل» را مهمترين عامل تحقق اهداف و انجام شدن صحيح کارها برشمردند و نيروهاي مسلح را به توجه کامل به اين عامل اساسي و پيش برنده فراخواندند.
 
به گزارش پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري، حضرت آيت الله خامنه‌اي با اشاره به توصيه‌هاي مکرر معارف اسلامي درباره «جايگاه رفيع علم و عمل و ضرورت توأم شدن اين دو عامل»، افزودند: همانگونه که از سالها قبل تأکيد شده است مراکز علمي و آموزشي در نيروهاي مسلح، بايد بطور مستمر رشد و ارتقا يابند.
 
حضرت آيت الله خامنه‌اي زنده نگه داشتن روح اعتماد به نفس، و «ابتکار و نوآوري» را موجب استمرار پيشرفت نيروهاي مسلح دانستند و خاطرنشان کردند: کشف و بکارگيري حتي گوشه‌هايي از استعدادهاي پيچيده، فراوان و ناشناخته انسان، مي تواند هر محيطي از جمله محيطهاي نظامي را متحول سازد، بنابراين سقف پرواز استادان و دانشجويان را بسيار بلند قرار دهيد.
 
فرمانده کل قوا مقررات حاکم بر محيطهاي نظامي از جمله نظم و انضباط را مهم خواندند و در عين حال افزودند: در محيط هاي آموزشي نيروهاي مسلح، حالت تحرک و انعطاف نيز مورد توجه قرار گيرد.
 
ايشان، نيروهاي مسلح مستحکم و متناسب با اهداف و آرمانهاي جمهوري اسلامي را هدف بلندمدت نيروهاي مسلح برشمردند و افزودند: آرمانهاي نظام اسلامي، فراگير و مربوط به همه جامعه بشري است البته ما براي تحقق اين آرمانها، تعرض و تجاوز به حيثيت هيچ کشور و ملتي را جايز نمي‌دانيم اما نيروهاي مسلح بايد به قابليتهايي برسند که هيچ کس نتواند حصار مستحکم کشور و ملت عزيز ايران را مورد تعرض قرار دهد.
 
توجه به دانش هاي جديد، استمرار ساخت تجهيزات، شتاب بخشيدن به نهضت قطعه سازي، به روز رساني و خلق پديده هاي جديد علمي، استفاده از اساتيد مجرب، گسترش همکاري با مراکز علمي، دانشگاهي و توجه جدي به معنويات از ديگر توصيه هاي رهبر انقلاب اسلامي به فرماندهان ارتش بود.
 
در ابتداي اين ديدار اميردريادار سياري فرمانده نيروي دريايي ارتش جمهوري اسلامي ايران، در گزارشي افزايش روحيه معنوي پرسنل، نوسازي تجهيزات، ايجاد امنيت پايدار و گسترش همکاري با کشورهاي دوست و همسايه را از جمله اقدامات اين نيرو در سالهاي اخير اعلام کرد.
 
دريادار سياري همچنين خودکفايي در تأمين و ساخت تجهيزات و اقلام دفاعي، ساخت انواع شناورهاي سطحي و زيرسطحي، تقويت توان موشکي و گسترش ساماندهي دفاعي – رزمي را از جمله اهداف نيروي دريايي خواند.

 

 

 

 

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html